15 Ekim 2009

KELEBEK ETKİSİ - bir -

Kelebek etkisi, bir sistemin başlangıç verilerindeki küçük değişikliklerin büyük ve öngörülemez sonuçlar doğurabilmesine verilen addır. Adı, Edward N. Lorenz'in hava durumuyla ile ilgili verdiği şu örnekten gelmektedir. Amazon Ormanları'nda bir kelebeğin kanat çırpması, ABD'de fırtına kopmasına neden olabilir.


Ben bu teoriye inananlardanım. 2004 eylülünde 7 yaşındaki kızım "ben dans etmek istiyorum" diye karşıma dikilmeseydi bugün, ne bu camiayla, ne bu insanlarla, ne bu dans sporuyla tanışmış olacaktık, nede bir derneğimiz olacaktı. Bir blog yazarları da olamayacaktık dolayısıyla...


Ama kelebek bir kere kanadını çırptı. peki dedim kızıma hiç bir beklentim olmadan.. bu talebini belirtmesinin üzerinden 1 ay geçmişti ki Bahçeşehir' de asılan bir ilan dikkatimi çekti. Spor merkezinde "Çocuklara Latin Dans kursları".. İş yoğunluğumdan ve evde 2,5 yaşında bir kızım daha olduğundan, kızımı ilk derse annem götürdü.. "bir baksın öğretmen dedim. Kulağı var mı? vücudu ritme ayak uydurabilecek mi?." ... işte o ilk dersin ardından bugün buradayız. Tanıştığımız herkesle, her ritimle, Ilgınımın bilinçli isteği ve azmi sayesinde tanıştık kaynaştık..  

Her cumartesi 2 saat gitti kızım ve ne yalan söyleyeyim beni ilgilendiren sadece düzenli spor yapmasıydı.. ne hangi dansı öğrendiğini sorguladım, nede gösteriye dayalı bir beklentim oldu. 2004,2005,2006 böyle geçti .. Azimle devam etti .. Dansı seviyordu dahası belli ki öğretmenini çok seviyordu.Öğretmenide tanımıyordum. Tek bildiğim 3 sezondur aynı öğretmen geliyordu ve asıl mesleği matematik öğretmenliği idi..


2007 ocak' ta doğru dürüst tanıştım, tanışmak mecburi oldu. Kızımla haber yollamıştı. Ankara'da yarışmaya gidilecekti gidip kendisiyle görüşmemi istemişti.. gittim. Kızımın kendinden 3 yaş büyük bir partneri vardı ve samba, cha cha cha ve jıve yapıyorlardı. Utandım, sıkıldım, şaşırdım ve gurur duydum . Neler olmuştu ? ne zaman olmuştu ? ne yarışmasıydı ?
Ankara'da özel bir yarışmaya gideceğimizden, bir an evvel yurtdışından dans ayakkabısı getirtmemizi ve kostüm dikilmesi gerekliliğinden bahsediyordu.. Terzi gelecekti , prova, kumaş, model vs..


fakat tamda bu arada hem ayağımdan, hem dizimden zorlu 2 ortopedik ameliyat geçirdim bacağımı komple alçıya da aldılar. Ameliyat sonrası çok zordu tüm yaşantım kısıtlanmıştı. Ne terziyi gördüm, ne kostüm dikilişini, nede 3 çift çocuğun nasıl canla başla antreman yaptıklarını .. sağolsun annem ilgilendi herşeyle..

Hiç yorum yok: