26 Ağustos 2017

SHALL WE DANCE / AŞKA DAVET FİLMİ




Ne kadar uzun zamandır seyretmediğimi ( belki de 2004/2005 yıllarıydı ilk ve son seyredişim ) düşünüp yeniden seyrettim Aşka Davet / Shall we Dance filmini.

Eşli dansların büyüleyici, eğlendirici ve felsefi yanı ile dalıp gidip, yine yeniden danssızlığıma üzüldüm. :)  Farklı branşlarda yıllarca dans edip tam eşli danslarla tanıştığım 2006 yılında sakatlanmış olmak hayatın cilvesi olsa gerek. İçimde uktedir tango, vals yada cha cha cha yapamamak halen.

Kimi kahkahalarla kimi naif bir yarım dudak gülümseyişle çokça da kıskanarak seyreyledim Richard Gere'i ve Jenifer Lopez'i. Özellikle Amerikan sinema endüstrisindeki rol alan aktör ve aktrislerin kişisel kabiliyetlerine şapka çıkarmamak mümkün değil. Dans etmek, şarkı söylemek alt yapıları yoksa bile bunlar için aylarca eğitim alıp bu yetilere muktedir hale gelebilmek mesleklerine duydukları saygı ve  sevgi elbet. Hiçbiri profesyonel dansçı olmayan Richard Gere, Stanley Tucci, Lisa an Walter, Boby Cannavale Omer Benson'un performansları harika. Ama özellikle Jenifer Lopezin  dans becerisine, doğal Latin ateşine hayran kalıyorsunuz.

Dansın iyileştirici gücünü, duruşunuzdan gülüşünüze özellikle de yüreğinize dek sizi yenileyişine film boyunca tanık oluyorsunuz.
Dans salonlarının genişliği, ferahlığı, amatörlerin yarışmalara teşviği, dans geceleri, dans öğretmenlerin dansa olan sevdaları ve tabi ki şahane müzikler..
İnsanın içindeki sevince ulaşması dans..
İçindeki ateşi yakması dışa yayıp çevresine pozitiviteyi aşılaması.
İkili tüm ilişkilere ve insanın monoton hayat akışına  olumlu yansıyışı  öyle güzel anlatılıyor ki filmde. Adım adım her sahnede artan neşeyi, yaşama sevincini hayata gülümseyerek ve umutla bakmayı sıcacık içinize işletiyor.

Film boyunca  "evet ya bu özgürlük bu içsel özgürlük yaşanabilmeli şehrimde de, ben de gidip aptal ve komik adımlardan temkinli disiplin adımlara ve duruşlara kavuşmalıyım. Kendimi sevmeliyim. Mutlu olup mutluluk saçmalıyım "diyorsunuz.. Film bittiğinde kalkıp bir kurs bulasınız geliyor. Tıpkı filmde ki danstan büyülenen ve son perde de dansa başlayan dedektif gibi.



   seyretmeden geçmeyin videoyu 

Rumbadaki aşkı tasvirleyen ve valsin çerçeve - resim benzetmesini yapan  Lopez'in  dansın özünü aşkla anlatışına bitiyorsunuz.

Richard Gere ve  Lopez' in tango sahnesi kışkırtıcı ve  büyüleyici. Ölmeden böyle bir tango yapmayı çok istiyorum bir de elbette VALS :) 😉
Ne sakat dizlerim, ne ilerleyen yaşım buna mani olmayacak.... 😍

ya bakalım ne zaman bu hayali gerçeğe çevirebileceğim. 😄




Dans yolunda yürüyen tüm dans severlere ve tüm Türk eşli danslar icraatçılarımıza yeniden teşekkür ediyorum. Bizi Eşli danslarla tanış edip vesile olan her dans adımına  selam olsun.

Daima Dansla kalın. Dansla kalalım.

1 yorum:

şehirlerarası evden eve nakliyat dedi ki...

çok başarılı yazı anlatım bravoo