13 Ocak 2015

ERSİN UYSAL


"Dans bir spordur. Dansın spor olmadığını iddia edenlere karşı savaş veriyorum!" - Ersin Uysal


2007 ERSİN UYSAL İLK YARIŞMA FOTO AB
 

Uzun zamandır rahmetli Ersin Uysal'ı bir vesile ile anmak istiyordum. Vefatının 7. yıldönümüneymiş nasip. 

2006 Eylülünde büyük kızım sportif latin dansa başlamıştı ama ben neye başladığını bilmiyordum. 2007 mart ayında ilk yarışmamıza katılacağımızı söylediğinde antrenörümüzün yüzüne soru soru bakmıştım. Ne yarışması biz onu dans etmeye yollamıştık. Yarışmalı bir dans olduğunu bilmiyorduk. Apar topar İngiltere'den ayakkabı getirttik. Kostüm diktirdik. Partneri olduğunu dahi bu yarışma vesilesi ile öğrenmiştim. "Pek bi ilgisiz anne" demeyin şimdi. O yıllar 2. çocuğumun minikliği ve benim sağlık sıkıntılarım bu olaydan uzak tutmuştu beni. Ama gördüğünüz üzre, açığı kapatıp bugün 60 kişiye lisans çıkartmış bir kulüp olduk. 

18 mart 2007 Ankara - Sheraton Otel Balo salonu  Ersin Uysal Dans yarışması. 

Bahçeşehir belediyesinin (  ki o zaman Bahçeşehir belde belediyesi idi ve belediyenin spor salonunda çalışıyorduk. ) desteği ile 3 çift çocuk dansçımız ve onların maaile şeklindeki aileleri ile bir midibüse doluşup çıktık yola. Sadece biz değil takım elbiseler, şık hanım elbiseleri, dansçı kostümleri ve benim kol değneklerim de bizimleydi. 2 ay önce ortopedik ameliyat geçirmiş değneklerimle de olsa kızımın bu ilk yarışmasını seyredeyim demiştim. Değnekler sayesinde arka beşliyi de kapmıştım. 

2007 ERSİN UYSAL İLK YARIŞMA FOTO AB
2007 ERSİN UYSAL İLK YARIŞMA FOTO AB


O gün benim için bir dönüm noktasıymış. Sonra anladım. İlk kez bir sportif latin dans yarışması seyrediyordum. Daha önce tv de standart salon yarışmalarını izlemiştik ama latinle ilk kez karşılaşıyordum. Tüm veliler takımlarımızı giydik otelde. Salona girdiğim anı, dansçıları, dev ekranlara verilen görüntüleri, müziği ve inanılmaz kalabalığı büyülenmişcesine seyrettim. 

Değnekler beni kısıtladı o gün. Fotoğraf çekemedim, pist kenarından izleyemedim. Ama dedim ya dev ekranlar vardı. Kızımın performansına ayrı şaşırdım. Sanki ilk değil, üçüncü beşinci yarışmaya çıkıyordu o kadar rahat, o kadar kendinden emindi. 

O gün ilk kez adını duyduğum Ersin Uysal ın ne müthiş bir insan, ne müthiş bir sporcu ve gazeteci olduğunu senelerce dinledim eşden dosttan. O gün o yarışmayı organize eden Sevgili Gazi ve Sevgili Erdem ile sonraları nasıl tanışıp beraber mücaledeciler safında yer alacağımı o gün bilemezdik. O güne dair tek üzüntüm Kızımın o gün aldığı ilk madalyasını, okulda kaybetmiş olmasıdır. 

2010 yılında Uğur Tenekecioğlu' ndan dinledim Ersin Uysal'ı. Hayranlığım ve erken bizleri terk edişine isyanım, hüznümle karıştı. Uğur beyin ağzından Ersin hocayı dinlemek bambaşkaydı. 

Kızımın ilk lisansı Türkiye Cimnastik Federasyonundandır. Ersin hocanın Cimnastik federasyonunda açtığı dans bölümü sayesinde ben bugün bu bloğu yazıyorum siz okuyorsunuz. 

Hepimiz ona borçluyuz. Daha kaliteli, donanımlı ve kalabalık bir dans camiasını var etmeğe, yaşatmaya ve geliştirmeye Ersin hoca için devam etmeliyiz. 

Ruhu Şad olsun. 

2007 ERSİN UYSAL İLK YARIŞMA FOTO AB













Erdem Özkan'ın 2007 de yarışma ertesi kritikleri ve 

2015 13 ocak face paylaşımı 

Her sene bu gün aynı şeyi yazıyorum.
Bıkmadan da yazacağım...
Dansın sportif tarafıyla yeni tanışan genç arkadaşlarımız bilmezler.
Öğrenmeleri için bir başlangıç olsun bu anlamlı gün.

Dansı ister hayatınızın vazgeçilmez bir parçası olarak görün, ister öylesine bir eğlence. Keyif aldığınız bu sporu bugün yarışmalarda icra ediyorsanız, işte bu adam sayesindedir.
Dansın gelişiminde ve bugünlere gelmesinde Ismet Muftuoglu,gibi Gazi Umdu gibi,dönemin ODTÜ, YTU, Boğaziçi Eşli Danslar Toplulukları gibi birçok ismin emeği vardır. Ersin Uysal bu emeklere anlam katarak, Türkiye'de dansı gerçek anlamda spor haline getiren, resmiyet kazanmasını sağlayan isimdir.
Ersin Uysal gerçek bir spor adamıdır. Dans camiası içerisinde onu tanıma ve onunla birlikte çalışma fırsatı bulan şanslı bir azınlığız. Ersin Uysal'ı değerlerini, görüşlerini ve bizlere kattıklarını asla unutmayacağız.


Hiç yorum yok: